Lehetek boldog a traumám után?

TraumaAmbulancia

Csilla: A Kezdet

2016. július 14. - Katnnis

elso_lepes.jpg

Valamit elkezdeni, amit még soha nem csináltam, bevallom, nem könnyű. Mi több, félelmetes. Tele vagyok kételyekkel. De végre felülkerekedem és belevágok. Ez vagyok most én. Nem vagyunk egyformák, ez biztos. Mindenki tart valahol. Mindenki valamiféle környezetben szocializálódott. Mindenki családja, barátai is tartanak valahol….. Roppant nagyok a különbségek, efelől nem lehetnek kétségeink. De azt gondolom, ha valakit valamilyen baleset, trauma ér, az hatással van rá és a környezetére. Van, aki fiatal, van, aki idősebb, van, akinek nagy szerető családja van, és van, aki egyedül él, mint a kisujjam. Sokfélék vagyunk, de mindannyian emberek. Érzünk. Magamért kezdtem el írni, de neked írok, neked adom gondolataimat…olyannak, aki úgy érzi, van mit tenni, mert sebet ejtett rajta az élet egy-egy pillanata, és nem gondolja, hogy az „elfelejtem, megyek tovább vagy a „szőnyeg alá vele” lenne a megoldás.


Lehet eddig így gondoltad, de most, hogy olvasod, megmozdul valami odabent. Arra kérlek, csak figyelj kicsit magadra! Kérlek, nézd el nekem, hogyha néha nem tűnik profinak, amit csinálok! Jó szándék vezérel. Egy vagyok közületek. Lehet, te is éppen azon gondolkodsz, valakivel meg kellene osztanod, ami egy ideje foglalkoztat, amit érzel, ami esetleg megakadályoz abban, hogy onnét folytasd, ahol a baleset vagy a trauma előtt voltál. Na, én fejest ugrok és felkínálok neked egy felületet erre. Magam teremtek, hogy magamnak segítsek, de ehhez te is kellesz… a tapasztalatod, az élményeid. Bármi, ami történt, ami segített, de az is, ami nem. Ezért most meghívlak. Szerencsés az, aki egy bármilyen baleset után megkap mindent, ami a felépüléshez szükséges, mind testi, mind lelki szinten. Ez ritka. Ez azért is lehet így, mert a mai világban annyira sokféle megoldást kínál az élet, hogy nem tudjuk mit válasszunk és ha választunk is, nagyon sok esélyes a dolog. Benne vagy egy teljesen új helyzetben. A környezted számára is teljesen új. Sok minden befolyásolja. Meg sem próbálom elkezdeni felsorolni. Nem is tudnám. Valamerre pedig el kell indulni, hogy hosszútávon rendben legyen mindenki, aki érintett. A mai ember sajnos nem minden estben rendelkezik kellő empátiával. Sok a dolga, gondja, család, gyerek, munka, meg a főnök is…. Ez nem egyéni probléma, viszont az egyén dönthet úgy hogy empatikusabb lesz. Mindenkinek több empátiát kell mutatnia! Ez ugyanúgy tanulható, mint bármi más: autóvezetés egy idegen nyelv, vagy a főzés. El kell engednünk azt a téves állítást, amivel sokszor találkozunk: „én ilyen vagyok”. Gondold el, egyik reggel felkelsz, és azt mondod na, idefigyelj, én nem ilyen vagyok! Vajon mi történik? Kinek mondod ezt? Te vagy és még ki?

Na ugye, hogy csak te vagy. Szóval, ne mondogasd ezt magadnak, mert ez nem igaz.

Én most kimondom: képes vagyok bátor lenni és belefogni valami egészen másba, mint amit eddig csináltam. Voltak stációk, remekül elkülönülő részek, mondhatjuk lépcsőfokoknak is. Volt, hogy lendületesen mentem felfelé, majd megtorpantam, és irány le…..Szóval, így van ez, de most nincs mese, elkezdem. Elkezdem, mert ha magamba nézek és figyelek a saját belső hangomra, akkor igenis ezt kell tennem. Nem téríthet el az esetleges kudarc esélye, a félelem a kudarctól! Meg kellett győzni magamat, hogy ezt elsősorban önmagamért teszem. Ha van egy ember, akinek segítek ezzel, amit csinálok, már megérte. Idáig kellett eljussak. Na, ehhez kellett ez a sok idő, és hidd el, még mindig nem vagyok biztos magamban. De számítok rád és magamra.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://traumaambulancia.blog.hu/api/trackback/id/tr918889564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pajzsmirigyciszta 2016.07.21. 12:53:31

Tegnap megismerkedtem egy 72 éves nővel. Nyugdíját kiegészítendő, elment takarítani. Kicsit elszédült ablakmosás közben,és kizuhant a betonra. Pár műtét,pár hónap lábadozás. 12 éve történt. Most boldog, mert visszanyerte az emlékezetét . Fiatalon bejárta a fél világot, és van mire emlékezni. A témához csupán annyiban csatlakozik, hogy azóta csak altatóval tud aludni. Gyakorlatilag nincsen családja.
Nem mertem megkérdezni, ki törődött vele, hogy engedték haza,......stb.?

Katnnis · https://facebook.com/Poszttrauma/ 2016.07.23. 13:34:26

Reméljük még sok ideig dédelgetheti az emlékeit.
Sokszor van ez, nem tudjuk kérdezzünk-e vagy sem.
Nekem is utólag szabadkozott hogy talán túltolta az aggodalmat, szerintem meg nem. Ez ugyebár habitus kérdése is. Mindenesetre elgondolkodtató, hogy mi tett minket ilyen "szerencsétlenkedővé" embertársainkkal szemben. Nehéz együtt érzőnek lenni ha nem tanuljuk meg.
süti beállítások módosítása